• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

voadvair

voadvair

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Bez tytułu

Wśród najdynamiczniej rozwijających się portów znalazły się lotniska w Poznaniu (wzrost o 60%), Bydgoszczy (wzrost o 47%) oraz Katowicach (wzrost o 36%).  W pierwszej połowie 2008 roku polskie porty lotnicze obsłużyły 9.704 tyś pasażerów co stanowi wzrost w stosunku do tego samego okresu 2007 roku na poziome 14,43%, tj. 1.200 tys. pasażerów. 
Największym lotniskiem pozostaje wciąż Warszawskie Okęcie, które obsłużyło o około 440 tyś pasażerów więcej aniżeli przed rokiem, a jego udział w rynku wyniósł niespełna 47% - dla porównania rok wcześniej było to 49,5%. Na kolejnych miejscach znajdują się porty w: Krakowie - niespełna 15% udział, Katowicach - 10% udział oraz Gdańsku - niespełna 10% udział.
O ile jeszcze w pierwszym kwartale 2008 roku polskie porty lotnicze łącznie odnotowały przyrost obsłużonych pasażerów na poziomie 17,74%, to już w drugim kwartale tego roku dynamika ta wyniosła zaledwie 12%.  Należy zauważyć, że przyrost ruchu pasażerskiego, chociaż wciąż jest wyraźny, to jednak nie jest już tak dynamiczny jak w poprzednich latach (np. w połowie 2007 roku wyniósł ponad 27%). Coraz mniejszą dynamikę rozwoju transportu lotniczego w Polsce można także zauważyć przyglądając się wynikom kwartalnym. Wydaje się, że główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest naturalne równoważenie się rynku połączone z coraz większymi kłopotami linii lotniczych związanymi z wysokimi cenami paliw.  Ponadto należy dodać, że transport lotniczy jest wrażliwy na sytuację makroekonomiczną w skali globalnej, a ta jak wiadomo od kilku kwartałów zdecydowanie się pogarsza.

22 stycznia 2010   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Sadiovan | Blogi